PÁLYÁZAT,
ÁLLAMI TÁMOGATÁS, SZOCIÁLIS ELLÁTÁS, SEGÉLY, NYUGDÍJ, GYES, GYED, CSOK (SZOCPOL), CSALÁDI PÓTLÉK,
VÁLLALKOZÁS, MUNKAHELY, LAKÁS, OTTHON, PÉNZÜGYI INFORMÁCIÓ
A legfrissebb pályázati
lehetőségek, állami-, EU-s finanszírozású támogatások több kategóriában is.
(napkollektor, napelem, hőszigetelés,
nyílászáró, társasház, képzés)
Vissza nem térítendő állami támogatásokról, forrásokról kaphat tájékoztatást.
Támogatások vállalkozásoknak, családoknak, iskoláknak, diákoknak.
Szociális ellátások, segély, nyugdíj, gyes, gyed, csok
(szocpol), családi pótlék.
Döbbenetes hiba a KRESZ-ben! Életveszélyben a gyerekek!
Döbbenetes hiba a KRESZ-ben! Életveszélyben a gyerekek!
Kamu az egész, itt az igazság!
Oszd meg te is!
A babadoktor.hu egy nagyon érdekes és tanulságos kampány filmmel állt elő. Itthon nem védik úgy a gyerekek életét mint külföldön! Azonnal cselekedj! Ne várj a szabályozásra!
Természetesen, ahogy a riportban is benne van, speciális ülés kell!
Ne fordítsd hátra az arra nem alkalmas ülésedet! Érdeklődj a legközelebbi kereskedésben, milyen autóba, milyen ülést szerelhetsz, és meddig használhatja a gyerek!
Mutatjuk, hogyan óvhatod meg a gyermeked egészségét! Na akkor nézzük az igazságot! ESZÉBE NE JUSSON MENETIRÁNNYAL HÁTRAFELÉ ÜLTETNI A GYEREKET!!!!
Halomra öljük a gyerekeinket, és erre a gonosz KRESZ-alkotók kényszerítenek minket?
Benyalta a döbbenetes baromságot?
Ha elhitte a videó állításait, és van ilyen korú gyermeke, próbálja meg végigolvasni a cikket.
Bár a modern fizika szerint a fénynél semmi sem terjed gyorsabban, kezd az a véleményem kialakulni, hogy a baromság képes rá.
És mivel ott van közegnek a Facebook, tegyük hozzá: a fény sebességével terjedő baromságok tömege is megnő, ahogy Einstein is állítja.
Ha megnézik ezt a videót, látni fogják: kertévé-szint, már ami a minőséget, a narráció színvonalát és a drámai atmoszférát teremtő zenét illeti. Ráadásul a SVÉDEK és a NORVÉGOK mondják. Ennél igazabb már nem lehet semmi, ők gyárcsák a Volvókat is, és lám, ott nem halnak meg gyermekek a balesetekben. Sőt, meg sem sérülnek.
A videó állításai röviden:
négyéves koráig menetiránynak háttal kell szállítani a gyerekeket, sőt, a svédeknél ez kötelező. Nálunk meg halomra ölik a gyerekeket, amire törvény kötelez minket.
Hamar kiderül, hogy amivel a bő kétszázezer nézőt becsalták a Babadoktor nevű oldalra, (Döbbenetes hiba a KRESZ-ben! Életveszélyben a gyerekek!) átverés volt. Vagyis, ahogy maga a szakértő is elmondja, egyáltalán nincs ilyen hiba a KRESZ-ben, mivel az nem határozza meg, milyen irányba ültessük a gyermekünket, azon kívül, hogy babahordozóban, gyermekülésben, ülésmagasítóval. Sőt, épp most javították meg a KRESZ-t, mert eddig nem volt egyértelmű, hogy szállítható-e gyerek elöl, előre néző ülésben, ha például nincs (elég) hátsó ülés ülés az autóban – legkézenfekvőbb példa erre egy furgon.
A válasz most már egyértelmű igen.
Azt ugyanis, hogy hogyan kell a gyermeket bekötni, vagyis menetirányba, vagy annak háttal, mindig a konkrét biztonsági gyermekülés konstrukciója dönti el.
Az üléseket eleve nem életkorra méretezik, tehát a négyéves kitétel a legnagyobb ökörség, amit végig hajtogatnak.
A gyermekülésnél az elsődleges szempont a tömeg, amely alapján 0-9 (esetleg 0-13), 9-18, 15-25 és 22-36 kiló közötti csoportokba osztják a gyermekeket. A gyermekülésen mindig szerepel, melyik csoportnak felel meg.
Azt már kevésbé szokták hangsúlyozni, hogy amennyiben a gyermek feje kilóg az ülésből, mindenképp nagyobbra kell cserélni, függetlenül attól, hogy a testsúlyának még jó lenne-e.
Itt látszik, hogy mennyire masszív tartó kell a nagyoknak való, fordított gyerekülésnek Galéria: Baromság a „döbbenetes” KRESZ-hiba.
Mint mond a gyermekorvos?
A témáról megkérdeztük Dr. Vályi István gyermekorvost:
„Az AAP (Amerikai Gyermekorvosok Szövetsége) ajánlása kétéves korig bezárólag, de ahány társulás, annyi javaslat. Mindenki mást mond, de alapjában véve a kétéves korral mindenki kiegyezik, aminek több oka is van.
Amint a gyerek elkezd járni, alapvetően előrefelé közlekedik, kétéves korára pedig minden gyerek megtanul már járni. Ezért kellemetlen lesz neki a háttal ülés, és kinetózis lép fel, mert megszokta az előre mozgást. Ez rosszulléttel, hányingerrel, szédüléssel jár.
Balesetvédelmi szempontból pedig ilyenkorra mindegy, mert ugye nemcsak orral szoktak nekimenni a dolgoknak az autók, másrészt a gyerekülés védi annyira a gyereket (az övek és az oldalvédelem miatt), hogy nem történik több baja, mint ha bárhonnan máshonnan kapja az ütést. Sokkal többet számít az ülés minősége és a szorosra húzott biztonsági öv (gyerek rögzítése), mint hogy egy kétévesnél idősebb gyerek milyen irányban ül. Tapasztalataim alapján nem jelenteném ki egyértelműen, hogy életveszélyes, mert nem az, sőt, a fenti okok miatt egy nagyobbacska gyereknek egyenesen rossz háttal utaznia”
Az anyag legcsodálatosabb tulajdonsága, hogy valódi és korrekt információkra hivatkozva kelt pánikot. Tehát tény, hogy amíg lehet, érdemes menetiránynak háttal utaztatni a gyermeket, de ez eddig is így volt és ezt nem is vonom kétségbe. Aki ezt szeretné, vegyen olyan ülést, amely 13 kilóig megengedi a háttal való szállítást. Sőt, léteznek olyanok is, amelyek 18 kilóig is lehetővé teszik. Ám nem véletlen, hogy ezeket nem nagyon lehet kapni, maximum rendelésre.
Aki látott már gyermeket, autót és gyermekülést, nagyjából tudja a megfejtést.
Bár a videón azt magyarázzák, hogy a gyerek lába elfér így, de ezt egy kétévessel demonstrálják. Egy három-négyéves lábai már rendesen kilógnak, ezért a számukra tervezett biztonsági ülést a támlától előrébb kell pozicionálni, úgy, hogy az autó ülőlapja már nem támasztja meg teljesen az alját. Ezért egy külön kitámasztó szerkezetre van szükség, vagyis a támlát láb(ak) tartják, plusz hosszirányban is meg kell tartani az ülést egy masszívabb szerkezettel nagyobb ülés.
Rendkívül sok helyet igényelnek, amennyi csak a nagy egyterűekben, terepjárókban és kivételes lábterű kocsikban (pl. Škoda Superb) van. A fenti képen egy nagyobb Volvóban látunk egy ilyen ülést, ezen az utasülést annyira előretolták, hogy arra ember rá nem ül. Egy ilyen szék a vezető mögött biztosan nem férne el, vagyis aki ilyen, háttal beépítendő ülést venne, mindenképp próbálja ki előbb. Ahogy bármilyen más ülést is az autóba bepróbálva kell megvenni.
A másik megoldás az lenne, hogy a légzsák kiiktatása után a jobb első ülésre építjük be a komplexumot. Csakhogy ez veszélyesebb ülőhely, másrészt ekkora ülés már bizonyos irányban rettentően zavarja a kilátást. Ám legyen bárhol a gyerekülés, az biztos: egy átlagautóban már kettő ilyen gyermeket sem tudunk így elszállítani, mert nem férnek be.
Hogy tennék már ezt kötelezővé a skandinávok?
A svédeknél az előírások kizárólag a babahordózóknál írják elő kötelezően a menetiránynak háttal történő beépítést, ahogy nálunk is. Efölött mindössze ajánlott, de nem kötelező a háttal ültetés, ennek megfelelően a svéd boltokban az ülések kétharmada valóban ilyen, a maradék menetirányba néző. Ők egyébként részben a ráfutásos baleseteknél bekövetkező, úgynevezett ostorcsapás-sérülésekkel indokolják az ajánlást, mert az ilyenkor hirtelen hátravágódó fej durva nyaksérülést okozhat. Ez viszont az ottani téli útviszonyok mellékhatása, nálunk kevésbé tipikus.
Az ilyen ülések beépítése elég bonyolult, a szerkezet nagyon nehéz, vagyis más autóba átrakni nem egyszerű manőver, pláne egy gyengébb nőnek. Ráadásul könnyű elrontani: ha a támasztó láb nem tökéletesen áll, hogyan tartja meg a széket? Egy ütközésnél a kezdeti lassulás akár 40 g is lehet, vagyis egy 15 kilós gyerek a 15 kilós üléssel együtt egy tonna feletti erővel fogja terhelni a rudat és az az első ülés háttámláját.
A valóságban a hibás beépítés sokkal súlyosabb rizikó. Ezért dolgozták ki az Isofix-rendszert, amely szinte lehetetlenné teszi a hibázást, és ez összességében sokkal nagyobb előny a jól rögzített ülés, mint hogy merre néz. Azt pedig verje ki mindenki a fejéből, hogy a menetirányban használandó ülést háttal teszi be a négyéves gyerekével. Kizárólag az erre tervezett ülést szabad így berakni!
Az vérlázító a videóban, hogy miközben a szakértő szemlélteti, hogyan kell a gyermeket szállítani, a gyerek teljes téli hacukában van, és az öv feltűnően laza. Nyilván ha hideg az autó, nem egy szál trikóban kell szállítani a gyereket, de az öv hatékonyságát erősen rontja minden, ami a test és az öv között van – ez egyébként a felnőttekre is igaz. Vagyis a kocsiban fűtünk (megy a ventilátor és beállítjuk a megfelelő hőfokot), ha már meleg a motor – itt nyilván nem az 500 méteres utakról van szó. Ha már meleg van, álljunk meg, vegyük le a kabátot, overallt, és kössük be újra a gyereket, és húzzuk rövidebbre az övet.
A legdurvább hiba, hogy miközben paráztatják az embereket, hogy mindjárt megölik a saját gyereküket, a fimben szereplő gyerek övét semennyire nem húzták meg. Bár menetiránynak háttal utazik, simán kicsúszna a vállhevederek közül egy frontális ütközésnél, ha pedig valaki hátulról megy neki a kocsinak, kirepülne a helyéről. Az övet mindig szorosra kell húzni, nem lötyöghet szabadon. Ha már a gyerek előre tud hajolni a vállhevedertől, az már rossz. Nem tűri az övet – szokták mondani, de mivel az újszülöttnek minden vicc új, nem úgy született a világra, hogy tudná, mennyire kell meghúzni. Ha eleve jól szoktatjuk, soha nem lesz ellenvetése.
Tudom, ezek fontosságát nehéz megmagyarázni egy olyan országban, ahol sokszor látni becsatolatlanul a gyereket. A gyerekeket néha a saját szüleik hülyeségeitől kell megvédeni, meg a kókler weblapotkétól.
De egy a lényeg: bár igazolható, hogy amíg csak lehet, háttal kell szállítani a gyereket, ilyen kötelező előírás nincs, csak ajánlás más országokban is; a KRESZ ilyen szempontból hibátlan; és aki akarja, van hozzá ülése és elég nagy autója, az nyugodtan hordhatja akár 18 kilós koráig háttal a gyerekét. De akkor miről szólt ez a film, ahol rosszul demonstrálták azt az egyszerű példát is, ahol csak simán tudni kellett volna becsatolni egy gyereket rendesen?!Ezt oszd meg mert nagyon fontos!