Hibáztak a bankok a devizahiteles elszámolásban!
Első körben nem máshol, mint az elszámolást küldő pénzügyi intézménynél kell jelezni, ha valaki nem ért egyet az elszámolással. A panasz benyújtására az elszámoló levél kézbesítését követő 30 napon belül van lehetőség.
Mielőtt panaszt tenne valaki, érdemes kikérnie a pénzügyi intézménytől az elszámolási tájékoztató levélnél részletesebb kimutatást, amelyet díjmentesen 5 munkanapon belül kell a pénzügyi intézménynek az adós rendelkezésére bocsátania.
Ha valaki az elszámoló levél kézhezvételét követő 30 napon belül nem tesz panaszt, azt úgy tekinti a törvény, mintha elfogadta volna az elszámolásban foglaltakat, és később már nem vitathatja az adós az elszámolást. Kizárólag írásban tehető panasz a pénzügyi intézménynél.
Ha valaki akadályoztatva van (pl. kórházi kezelés alatt áll), az akadály megszűnésétől kell számítani a 30 napot, és az akadályoztatást dokumentummal igazolni kell. Ha már a kézbesítés (pl. elköltözés miatt) is sikertelen volt, a panasz benyújtására a tudomásszerzéstől számítva szintén 30 nap áll rendelkezésre, végső határideje pedig 2015. december 31-e.
Ha valaki a pénzügyi intézmény válaszával és indokolásával sem tud egyet érteni, annak érdemes a Pénzügyi Békéltető Testülethez fordulnia, amit a cikk elején említett részletes tájékoztató levél birtokában lehet megtenni. Ez alapján lehet ellenőrizni, van-e hiba az elszámolásban.
Forrás : http://online-kalkulator.hu/