PÁLYÁZAT, ÁLLAMI TÁMOGATÁS, SZOCIÁLIS ELLÁTÁS, SEGÉLY, NYUGDÍJ, GYES, GYED, CSOK (SZOCPOL), CSALÁDI PÓTLÉK, VÁLLALKOZÁS, MUNKAHELY, LAKÁS, OTTHON, PÉNZÜGYI INFORMÁCIÓ

A legfrissebb pályázati lehetőségek, állami-, EU-s finanszírozású támogatások több kategóriában is. (napkollektor, napelem, hőszigetelés, nyílászáró, társasház, képzés)
Vissza nem térítendő állami támogatásokról, forrásokról kaphat tájékoztatást. Támogatások vállalkozásoknak, családoknak, iskoláknak, diákoknak. Szociális ellátások, segély, nyugdíj, gyes, gyed, csok (szocpol), családi pótlék.



2015. június 24., szerda

Ráfázhatunk, ha elmulasztjuk – Mindig kérjünk számlát!

Ráfázhatunk, ha elmulasztjuk – Mindig kérjünk számlát!
Fodrászok, kozmetikusok, masszőrök, az otthonunkban szerelést, javítást végző szakemberek, mesterek nem sűrűn állítanak ki adóügyi iratot, de mások mellett a magánorvosoknál, ügyvédeknél, könyvelőknél is előfordulnak hiányosságok.
Mi, fogyasztók is hibásak vagyunk abban, hogy sokszor nem ragaszkodunk a számlához, nem épült be az életünkbe, csak akkor panaszkodunk, ha esetleg érvényesíteni kell a jogsérelmünket. Pedig lehet, hogy akkor már késő.
Aki kereskedik, vagy szolgáltatást nyújt, köteles számlát kiállítani. A szavatosság, jótállás intézménye a termékek vásárlásához hasonlóan a szolgáltatások igénybevételére is vonatkozik, ezért saját magunkat csapjuk be, ha nem kérünk számlát. Különös körültekintéssel kell eljárni, ha olyan vállalkozóval kerülünk kapcsolatba, akit nem ismerünk. Egy adag egészséges bizalmatlansága van szükség, hiszen probléma esetén csak a számlával tudjuk igazolni, hogy igénybe vettük a szolgáltatást, csak így tudunk reklamálni és hibajavítást kérni. A szóbeli megállapodás nem garancia semmire – emelte ki Kiss Anita, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szóvivője a Kossuth Rádió Napközben című műsorában.
A számlaadás elmulasztása ráadásul torzítja a versenyt is, hisz azok a kereskedők, szolgáltatók, akik adnak számlát, nyugtát, versenyhátrányba kerülnek azokkal szemben, akik viszont nem. Nekik is jobb lenne , ha adnának, mert sok vita könnyen megoldható hírnévromlás nélkül, senkinek sem érdeke ugyanis egy dühös vevő – állapította meg Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára.

Érdemes bejelentést tenni
Ha igénybe vevőként bármilyen sérelem ér bennünket, közérdekű bejelentés keretében lépésekhez folyamodhatunk a szolgáltatóval, vállalkozóval szemben. Ebben az esetén minket, bejelentőt véd a törvény, nem adható ki a személyazonosságunk. Megtehetjük a bejelentést név nélkül is, a névvel megvalósulót mindenesetre alaposabb kivizsgálás követi.
Forrás : Kossuth Rádió