PÁLYÁZAT, ÁLLAMI TÁMOGATÁS, SZOCIÁLIS ELLÁTÁS, SEGÉLY, NYUGDÍJ, GYES, GYED, CSOK (SZOCPOL), CSALÁDI PÓTLÉK, VÁLLALKOZÁS, MUNKAHELY, LAKÁS, OTTHON, PÉNZÜGYI INFORMÁCIÓ

A legfrissebb pályázati lehetőségek, állami-, EU-s finanszírozású támogatások több kategóriában is. (napkollektor, napelem, hőszigetelés, nyílászáró, társasház, képzés)
Vissza nem térítendő állami támogatásokról, forrásokról kaphat tájékoztatást. Támogatások vállalkozásoknak, családoknak, iskoláknak, diákoknak. Szociális ellátások, segély, nyugdíj, gyes, gyed, csok (szocpol), családi pótlék.



2015. július 19., vasárnap

Ezért nem emelik a családi pótlékot!

Ezért nem emelik a családi pótlékot!

Családi pótlék 2016 – Jövőre kevesebb pénz jut a családi pótlékra!
Hétmilliárd forinttal kevesebb pénz jut  jövőre 2016-ban a családi pótlékra!
Sokkal több pénzt költ a kormány jövőre gyedre, gyesre és gyermekétkeztetésre, további adókedvezményt kapnak a kétgyermekes családok. Hétmilliárd forinttal kevesebb jut azonban családi pótlékra, félmilliárd forinttal csökken a nagycsaládosoknak járó gyermeknevelési keret, és tovább apad a szociális és gyermekvédelmi intézményrendszer büdzséje is.
Családi pótlék utalás 2016
Jelentősen nő a gyermeknevelési ellátásokra elkülönített keret a jövő évi költségvetésben, vagyis folytatódik az a kormányzati politika, amelynek célja a gyermekvállalás ösztönzése – derül ki a jövő évi költségvetési tervezet családpolitikai és a gyermekvédelmi területre vonatkozó adataiból. Az újszülött kortól folyósított csecsemőgondozási díjra (korábbi nevén terhességi gyermekágyi segély) három és fél, a gyermek féléves korától járó gyedre hét-, míg a hároméves korig folyósított gyesre kétmilliárd forinttal különített el többet a kormány a jövő évi költségvetésben, mint az idén. Jövőre ötezer forinttal nő a kétgyermekes családok adókedvezménye: az eddigi 20 ezer forint helyett 25 ezer forint kedvezményt kapnak majd. 2016-tól négy év alatt fokozatosan a kétszeresére, a gyermekenkénti tízezerről húszezer forintra emelik a két gyermeket nevelő szülők kedvezményét, vagyis 2019-ben egy kétgyermekes család összesen negyvenezer forint adókedvezményt érvényesíthet majd.



Jövőre – az eddigi egyéves kor helyett – már féléves kortól jár a gyed extra.
Vagyis az édesanya a fizetése mellett megkapja a gyermekgondozási díjat is, amennyiben a gyermek hat hónapos kora után munkába áll.
A jövő évben is elegendő forrás áll rendelkezésre a családok otthonteremtési kedvezményének bővítésére, amely igénybe vehető új vagy használt lakás megvásárlására, lakásépítésre, továbbá meglévő lakóépület bővítésére is. A támogatásra már az egy gyermeket nevelő vagy vállaló családok is jogosulttá válnak. Megmarad az első házasok adókedvezménye is: azok a fiatalok, akik jövőre házasodnak – csakúgy, mint akik az idén esküdnek –, együttesen havi ötezer forint adókedvezményt kapnak.
Sokkal több pénzt szán a kormány a gyermekétkeztetésre is: míg idén 58 milliárd forintot kapnak az önkormányzatok erre a célra, jövőre már 71,7 milliárd jár nekik. A nagymértékű emelést az indokolja, hogy idén szeptember 1-jétől kiterjesztik az ingyenes gyermekétkeztetést a bölcsődések és az óvodások nagy többségére. Az indoklás szerint a kormány célja az, hogy ne legyen éhező gyermek Magyarországon.
Szeptembertől ingyenesen étkezhetnek az egy- és kétgyermekes családok bölcsődébe vagy óvodába járó gyermekei, akiknek a családjában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg a kötelező legkisebb munkabér nettó összegének 130 százalékát.
A három vagy több gyermeket nevelő családokban élő kicsik a család jövedelmétől függetlenül, alanyi jogon térítésmentesen kapják majd a menzát, ahogy a tartósan beteg vagy fogyatékkal élő gyermekek és testvéreik is.
Eddig a nagycsaládosok gyermekei és a tartósan betegek 50 százalékos kedvezményben részesültek, a beteg gyerekek testvéreinek pedig egyáltalán nem járt kedvezmény, míg ingyen csak a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesülő gyermekek étkezhettek.
Hétmilliárd forinttal kevesebb pénz jut viszont jövőre családi pótlékra, mint idén, és félmilliárd forinttal csökken a gyermeknevelési támogatásra elkülönített összeg. Ez az ellátás azoknak jár, akik saját háztartásukban három vagy több kiskorút nevelnek.
A támogatás a legfiatalabb gyermek harmadik életévétől nyolcadik életévének betöltéséig jár, havi összege – a gyermekek számától függetlenül – azonos az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegével (28 500 forint).
Emlékeztetnek arra is, hogy a családi pótlék utalás már nem a Kincstár feladata, sokan a Mák ügyfélszolgálati irodáit zaklatják a csp kifizetés ügyében de már a Kormányhivatal hatáskörébe tartozik.
Csökken a szociális és gyermekvédelmi intézményrendszer támogatása is, ezen a területen a dologi kiadásokat vágják meg további kétmilliárd forinttal. A szociális és gyermekjóléti alapszolgáltatások feladataira is csupán félmilliárd forinttal jut több, mint idén, ez egyszázalékos emelkedést jelent.
A támogatás a települési önkormányzatok szociális és gyermekjóléti alapellátási kötelezettségei körébe tartozó szolgáltatások és intézményeik működési kiadásaihoz kapcsolódik, így például ebből a keretből biztosítják a családsegítők és a gyermekjóléti szolgálatok működését, amelyeknek fő feladatuk a veszélyeztetett, bántalmazott gyerekek megtalálása, gondozása és szükség esetén a családból való kiemelése. Fillérre ugyanannyi marad a gyermekjóléti központok támogatására (2,0994 millió forint/központ) is, mint idén.
A kisgyermekek napközbeni ellátását biztosító intézmények támogatása sem nő: a bölcsődék továbbra is 494 100 forintos normatívát kapnak gyerekenként, a családi napközik gyerekenként 268 200 forintot kapnak az államtól a szülőktől beszedett nevelési pótlékon felül. A többek között a gyermekvédelmi dolgozókat, a bölcsődei alkalmazottakat és a szociális gondozókat tömörítő szociális szféra bére nem nő jövőre, csak azt a fejenként havi 5-11 ezer forintos ágazati pótlékot kapják majd meg a dolgozók, amely idén is járt.
A szociális bértábla mind az egészségügyi, mind a pedagógus-bértáblától jelentősen elmarad, egyes kategóriákban akár az 50 százalékot is meghaladja a bérek közötti különbség. A szférából egyedül a bölcsődei diplomás kisgyermeknevelők kapnak béremelést, ők annyit keresnek jövőre, mint a pedagógusok. Az ő bérrendezésükre 1,4 milliárd forintot különített el a kormány, a kisgyermeknevelőknek azonban mindössze 14 százaléka diplomás.
Takács Imre, a Magyar Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálatok Országos Egyesületének elnöke szerint már most is működési gondokkal küzd a gyermekvédelem, a családgondozói állások 20-30 százaléka folyamatosan betöltetlen, ami a munka hatékonyságának rovására megy.
A szakember szerint az alacsony, mintegy 80 ezer forintos fizetések, az óriási pszichikai nyomás és lelki teher miatt tömegesen hagyják el a pályát a családgondozók, ezért rangsorolni kell az eseteket aszerint, hogy melyik gyerekhez menjenek ki azonnal, és melyikhez csak később. Ha még kevesebb családgondozó lesz, akkor meg kell fontolni a várólisták bevezetését is, hiszen egyszerűen nem lesz ember, aki meglátogassa a veszélyeztetett gyerekeket.
Takács Imre leszögezte: ahhoz, hogy ne szaporodjanak el az olyan elképesztő esetek, mint a szigetszentmiklósi ügy, ahol a vád szerint a szülők mintegy hét éven át bántalmazhatták brutálisan a gyerekeiket, mielőtt kiemelték volna őket a családból, jelentős, 50 százalékos béremelésre lenne szükség.
Forrás : www.online-kalkulator.hu