PÁLYÁZAT, ÁLLAMI TÁMOGATÁS, SZOCIÁLIS ELLÁTÁS, SEGÉLY, NYUGDÍJ, GYES, GYED, CSOK (SZOCPOL), CSALÁDI PÓTLÉK, VÁLLALKOZÁS, MUNKAHELY, LAKÁS, OTTHON, PÉNZÜGYI INFORMÁCIÓ

A legfrissebb pályázati lehetőségek, állami-, EU-s finanszírozású támogatások több kategóriában is. (napkollektor, napelem, hőszigetelés, nyílászáró, társasház, képzés)
Vissza nem térítendő állami támogatásokról, forrásokról kaphat tájékoztatást. Támogatások vállalkozásoknak, családoknak, iskoláknak, diákoknak. Szociális ellátások, segély, nyugdíj, gyes, gyed, csok (szocpol), családi pótlék.



2015. november 16., hétfő

Bérlet Árak 2016 – Jönnek Az Ötszörös Bérletárak?

Bérlet Árak 2016 – Jönnek Az Ötszörös Bérletárak?

Ha az állam nem segít be a közösségi közlekedés finanszírozásába, csúnya világ jön – nagyjából ez a lényege Tarlós István a kormányfőnek írt levelének, amelyet az Index szerzett meg, és azt taglalják benne, hogy 2016-tól a bérlet árak drasztikusan emelkedhetnek ha a kormány nem ad pénzt a fővárosnak tömegközlekedésre.


Ha valaki kíváncsi volt arra, hogy mi áll Tarlós István főpolgármester Orbán Viktor kormányfőnek írt levelében, most megnyugodhat, ugyanis az Index közérdekű adatigénylés útján megszerezte azt. Kiderül, hogy milyen világ köszönthet be abban az esetben Budapesten, ha a kormány nem segít be a fővárosnak a BKV finanszírozásába.

Ahogy az Index írja, főpolgármester először az agglomerációs járatok finanszírozásáról ír, aminek az a lényege, hogy a fővárosnak csak határain belül kötelezettsége a járatok biztosítása, azon kívül nem. Mégis megteszi, de ezen tízmilliárd forintot bukik, és ezt már nem tudja kifizetni. Ezért Tarlós szerint az állam vagy átveszi ezeket a járatokat, főleg a HÉV-eket, vagy fizet. Ha egyik sem történik meg, akkor az agglomerációs jegyek, bérletek árát ötszörösre kell növelni, hogy ne alakuljon ki hiány. (A BKV éves agglomerációs pluszköltsége 15,9 milliárd forint, 4,2 milliárd jön vissza bevételből. Ebben már benne van az agglomerációs települések összesen 635 millió forintos befizetése is, amit amúgy 20-szorosára kellene emelni a levél szerint.)
A BKV hiányának másik forrása az ingyen utazók (100 ezer 6 év alatti gyerek, 324 ezer 65 év feletti nyugdíjas, 120 ezer fogyatékkal élő) utaztatása – olvasható a portálon. Ezek az éves utazások 12 százalékát teszik ki. Az államnak kötelessége lenne kifizetni ezeknek az utazások után az árkiegészítést, mégis 9,3 milliárd forinttal kevesebbet kap érte a főváros, mint járna. Ha az állam nem fedezi ezt a költséget, arra az esetre a főváros egy olyan megoldást dolgozott, ami szerint az érintetteknek havi egyszeri 1000-2000 forintos regisztrációs díjat kellene befizetniük.
Ha tetszett a cikk, kérjük oszd meg, hogy mások is láthassák!