PÁLYÁZAT, ÁLLAMI TÁMOGATÁS, SZOCIÁLIS ELLÁTÁS, SEGÉLY, NYUGDÍJ, GYES, GYED, CSOK (SZOCPOL), CSALÁDI PÓTLÉK, VÁLLALKOZÁS, MUNKAHELY, LAKÁS, OTTHON, PÉNZÜGYI INFORMÁCIÓ

A legfrissebb pályázati lehetőségek, állami-, EU-s finanszírozású támogatások több kategóriában is. (napkollektor, napelem, hőszigetelés, nyílászáró, társasház, képzés)
Vissza nem térítendő állami támogatásokról, forrásokról kaphat tájékoztatást. Támogatások vállalkozásoknak, családoknak, iskoláknak, diákoknak. Szociális ellátások, segély, nyugdíj, gyes, gyed, csok (szocpol), családi pótlék.



2015. december 8., kedd

Ezt a hibát szinte minden ember elköveti

Ezt a hibát szinte minden ember elköveti


A fogyasztók nagyon nagy része a szerződési feltételeket el sem olvassa. Az a fő az ügyfeleknek, hogy minél gyorsabb netet minél olcsóbban kapjanak meg.

Nem mindenki elégedett az internetszolgáltató által biztosított adatátviteli sebességgel, bár annak idején a felek szerződésben rögzítették a feltételeket. Kérdés persze, hogy vajon emlékeznek-e a fogyasztók mindenre, és mit fizettek elő, egyáltalán tudják-e értelmezni a sokszor homályos megfogalmazásokat. Ebben is segít egy most elindult internetes oldal, a szelessav.net, ahol az ügyfelek maguk is tesztelhetik a saját internetsebességüket.
Már megint az apróbetűs rész

A fogyasztók nagyon nagy része a szerződési feltételeket el sem olvassa. Az a fő az ügyfeleknek, hogy minél gyorsabb netet minél olcsóbban kapjanak meg. Holott van egy-két olyan sarkalatos pont a szerződésben, amit érdemes lenne megnézni. Például azt, hogy mi történik, ha fizetési késedelembe esik az ember, vagy melyek azok a feltételek, amikor korlátozhatják a szolgáltatást – mondta a Kossuth Rádió Napközben című műsorában dr. Kispál Edit, a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének szóvivője.

Jó tudni, hogy mire akarjuk használni

Nagyon sokan nem kellő gondossággal választanak maguknak internetet – ezt Gáspár Ernő mondta. Az NMHH rádiómonitoring osztályának vezetője szerint nagyon fontos lenne a választás előtt felmérni az igényeket, azt, hogy ki, mire szeretné használni a netet. Az igénytől függ a sebesség – tette hozzá.

Sokan azzal sincsenek tisztában, hogy van a garantált sávszélesség, illetve van a kínált. Kispál Edit szerint a garantáltat többnyire tudják hozni a szolgáltatók.

Az NMHH-hoz egyébként két csatornán keresztül érkeznek az információk. „Egyrészt az előfizetők fordulnak hozzánk panasszal vagy kérdésekkel, másrészt a szolgáltatókkal is kapcsolatban állunk” – mondta Ádám Szilveszter az NMHH hírközlés-felügyeleti főosztályának helyettese.

Ádám Szilveszter az internet-szolgáltatás piacáról is beszélt. Elmondta, hogy több száz szolgáltató van, de ebből jelentős csak néhány. Az előfizetők 85 százalékát kevesebb, mint 10 cég szolgálja ki – magyarázta.

Gáspár Ernő szerint Magyarországon nem rossz az internethelyzet. A szelessav.net oldalon rengeteg információt és tanácsot olvashatnak az internethasználatban kevésbé tájékozott érdeklődök.

Ha hibát észlelnek, bosszankodás helyett jelentsék

A fogyasztóvédelmi egyesület azt tanácsolja, hogy ha valaki hibát vagy fennakadást észlel, az mindenképpen jelezze a szolgáltatójának. Nem érdemes otthon bosszankodni, jelenteni kell a problémát – hangsúlyozta Kispál Edit.

Ádám Szilveszter is felhívta rá a figyelmet, hogy a szolgáltatók csak azt a hibát kötelesek kivizsgálni, amit az előfizetők bejelentettek. A kivizsgálásra 48 órája van a szolgáltatónak, s amennyiben a szolgáltatónál van hiba, legkésőbb 72 órán belül köteles elhárítani a hibát.

Továbbá az ügyfeleknek fontos tudniuk, hogy határozott – 1-2 évre szóló – szerződések esetén, ha a hibabejelentés után csúszik a javítás, akkor a szerződést következmények nélkül felmondhatják – mondta az NMHH hírközlés-felügyeleti főosztályának helyettese.
A cikk forrása: hirado.hu