Ezt a hibát szinte minden ember elköveti
A fogyasztók nagyon nagy része a szerződési feltételeket el sem olvassa. Az a fő az ügyfeleknek, hogy minél gyorsabb netet minél olcsóbban kapjanak meg. Holott van egy-két olyan sarkalatos pont a szerződésben, amit érdemes lenne megnézni. Például azt, hogy mi történik, ha fizetési késedelembe esik az ember, vagy melyek azok a feltételek, amikor korlátozhatják a szolgáltatást – mondta a Kossuth Rádió Napközben című műsorában dr. Kispál Edit, a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének szóvivője.
Nagyon sokan nem kellő gondossággal választanak maguknak internetet – ezt Gáspár Ernő mondta. Az NMHH rádiómonitoring osztályának vezetője szerint nagyon fontos lenne a választás előtt felmérni az igényeket, azt, hogy ki, mire szeretné használni a netet. Az igénytől függ a sebesség – tette hozzá.
Sokan azzal sincsenek tisztában, hogy van a garantált sávszélesség, illetve van a kínált. Kispál Edit szerint a garantáltat többnyire tudják hozni a szolgáltatók.
Az NMHH-hoz egyébként két csatornán keresztül érkeznek az információk. „Egyrészt az előfizetők fordulnak hozzánk panasszal vagy kérdésekkel, másrészt a szolgáltatókkal is kapcsolatban állunk” – mondta Ádám Szilveszter az NMHH hírközlés-felügyeleti főosztályának helyettese.
Ádám Szilveszter az internet-szolgáltatás piacáról is beszélt. Elmondta, hogy több száz szolgáltató van, de ebből jelentős csak néhány. Az előfizetők 85 százalékát kevesebb, mint 10 cég szolgálja ki – magyarázta.
Gáspár Ernő szerint Magyarországon nem rossz az internethelyzet. A szelessav.net oldalon rengeteg információt és tanácsot olvashatnak az internethasználatban kevésbé tájékozott érdeklődök.
Ha hibát észlelnek, bosszankodás helyett jelentsék
A fogyasztóvédelmi egyesület azt tanácsolja, hogy ha valaki hibát vagy fennakadást észlel, az mindenképpen jelezze a szolgáltatójának. Nem érdemes otthon bosszankodni, jelenteni kell a problémát – hangsúlyozta Kispál Edit.
Ádám Szilveszter is felhívta rá a figyelmet, hogy a szolgáltatók csak azt a hibát kötelesek kivizsgálni, amit az előfizetők bejelentettek. A kivizsgálásra 48 órája van a szolgáltatónak, s amennyiben a szolgáltatónál van hiba, legkésőbb 72 órán belül köteles elhárítani a hibát.
Továbbá az ügyfeleknek fontos tudniuk, hogy határozott – 1-2 évre szóló – szerződések esetén, ha a hibabejelentés után csúszik a javítás, akkor a szerződést következmények nélkül felmondhatják – mondta az NMHH hírközlés-felügyeleti főosztályának helyettese.