PÁLYÁZAT,
ÁLLAMI TÁMOGATÁS, SZOCIÁLIS ELLÁTÁS, SEGÉLY, NYUGDÍJ, GYES, GYED, CSOK (SZOCPOL), CSALÁDI PÓTLÉK,
VÁLLALKOZÁS, MUNKAHELY, LAKÁS, OTTHON, PÉNZÜGYI INFORMÁCIÓ
A legfrissebb pályázati
lehetőségek, állami-, EU-s finanszírozású támogatások több kategóriában is.
(napkollektor, napelem, hőszigetelés,
nyílászáró, társasház, képzés)
Vissza nem térítendő állami támogatásokról, forrásokról kaphat tájékoztatást.
Támogatások vállalkozásoknak, családoknak, iskoláknak, diákoknak.
Szociális ellátások, segély, nyugdíj, gyes, gyed, csok
(szocpol), családi pótlék.
2015. december 11., péntek
Januártól már 18 éves kortól meg lehet szerezni a teherautó-jogosítványt
Január 1-jétől 21 helyett már 18 éves kortól meg lehet szerezni a C kategóriás vezetői engedélyt belföldi forgalomra, hamarosan módosítják az erre vonatkozó rendeletet – mondta Becsey Zsolt, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közlekedésért felelős helyettes államtitkára pénteken az M1 aktuális csatornának.
A kormány most azért vizsgálta felül a teherautó jogosítvány megszerzésének korhatárát, mert a fuvarozó szakmában nagy munkaerőhiány van, ami már az ágazat versenyképességét gátolja. A közúti teherfuvarozás az ország egyik legsikeresebb szolgáltatás exportja, Magyarországon a GDP 6 – míg európai szinten csak 2,5 – százalékát adja – ismertette az államtitkár.
Becsey Zsolt ismertette: 2013 előtt 18 éves kortól lehetett 3,5 tonna feletti teherautót vezetni, akkor azonban az unió 21 évre emelte a C kategóriás, és 24 évre a D kategóriás (autóbusz) vezetői engedély megszerzésének korhatárát. A gépjárműképzési irányelv ugyanakkor 18, illetve 21 éves kortól engedélyezi a jogosítványszerzést. A legtöbb állam óvatos módon a magasabb korhatárt alkalmazza, de most már három-négy tagállam belföldi használatra hároméves csökkentést kért, ezt tette most Magyarország is – mondta.
A munkaerőhiány oka, hogy 2013 óta a fiatalokat elszívták a munkaerőpiac más ágazatai, mielőtt elérték volna a C vagy D kategóriás jogosítvány megszerzéséhez szükséges korhatárt vagy elmentek külföldre. A szaktárca ezért szeptemberben Violeta Bulc közlekedésért felelős biztoshoz fordult, aki jelezte, a kedvezőbb elbírálást Magyarországnak is megadja. Magyarország a hozzájárulást kifejezetten belföldi forgalomra kérte – mondta a helyettes államtitkár.
Hozzátette, ez önmagában nem tudja megoldani az ágazat hatalmas munkaerőhiányát, de a korhatár hároméves leszállítása 15-20 ezer új munkaerőt be tud hozni pótlásként, ki tudja egészíteni a hiány felszámolására a képzés terén tett kormányzati intézkedést.
Forrás : MTI, hirado.hu
A cikk forrása: http://palyazatfigyelo.info