PÁLYÁZAT, ÁLLAMI TÁMOGATÁS, SZOCIÁLIS ELLÁTÁS, SEGÉLY, NYUGDÍJ, GYES, GYED, CSOK (SZOCPOL), CSALÁDI PÓTLÉK, VÁLLALKOZÁS, MUNKAHELY, LAKÁS, OTTHON, PÉNZÜGYI INFORMÁCIÓ

A legfrissebb pályázati lehetőségek, állami-, EU-s finanszírozású támogatások több kategóriában is. (napkollektor, napelem, hőszigetelés, nyílászáró, társasház, képzés)
Vissza nem térítendő állami támogatásokról, forrásokról kaphat tájékoztatást. Támogatások vállalkozásoknak, családoknak, iskoláknak, diákoknak. Szociális ellátások, segély, nyugdíj, gyes, gyed, csok (szocpol), családi pótlék.



2015. november 26., csütörtök

Ingyenes Kéményseprés! Csak Elsőre Lesz Ingyenes

Ingyenes Kéményseprés! Csak Elsőre Lesz Ingyenes

Módosító javaslatcsomagot nyújtott be a kéményseprőipari tevékenységről szóló törvényjavaslathoz az Országgyűlés honvédelmi és rendészeti bizottsága. Az előterjesztés szerint az önkormányzatok maguk dönthetnek arról, hogy fenntartják a közszolgáltatási szerződésüket vagy áttérnek a hivatásos katasztrófavédelmi szerv általi szolgáltatásra. ingyenes kéményseprés 2016 – kéményseprés ára


A módosítás indoklása szerint az önkormányzat választási lehetőségének bevezetésével a kéményseprőipari szolgáltatás ellátását több esetben nem az önkormányzat biztosítja majd, hanem egy állami szerv, azaz az önkormányzat önként átadja a kötelező feladata ellátását a katasztrófavédelmi szervezetnek. Ugyanez a helyzet, ha a lejárt közszolgáltatási szerződés nem hosszabbítható meg, illetve ahelyett új nem köthető, ekkor is az állami szerv látja el a kéményseprőipari tevékenységet.
A kormány március 10-én nyújtotta be a parlamentnek a kéményseprésről szóló új törvényre vonatkozó javaslatát, amely szerint az önkormányzatoktól automatikusan a katasztrófavédelemhez került volna át a lakossági kéményseprési közszolgáltatás, 2016. január 1-jétől. A rendészeti bizottság javaslata szerint a jogszabály júliustól lépne életbe.
Abban az esetben, ha az önkormányzat a kéményseprőipari közszolgáltatás ellátását a közszolgáltatója útján a továbbiakban is vállalja, a közszolgáltatást ugyanolyan feltételekkel kell ellátnia, mint az állami kéményseprőipari szervnek. Ez azt jelenti, hogy akár az állami közszolgáltató, akár az önkormányzati végzi a közszolgáltatást, csak a szolgáltatói előzetes írásbeli értesítés szerinti első időpontban lesz térítésmentes az ellenőrzés. A második és harmadik időpontban kiszállási és vizsgálati díjat kell fizetnie az ingatlan használójának.
A díjakat a jogalkotó a 2015. július 1-i állapot szerinti díjmértékhez viszonyítva állapítja meg, azt nem haladják meg. A lakossági körbe nem tartozó meghatározott társasházi, lakásszövetkezeti ingatlanhasználók a kéményseprőipari szervnek költségtérítést, az önkormányzati közszolgáltatónak a 2015. július 1-i állapot szerinti közszolgáltatási díjat fizetnek. A lakossági körbe nem tartozó minden egyéb ingatlanhasználó a kéményseprőipari szolgáltatónak piaci egyedi árat, míg az önkormányzati közszolgáltatónak a 2015. július 1-i állapot szerinti közszolgáltatási díjat köteles fizetni.
Kósa Lajos , a honvédelmi és rendészeti bizottság fideszes elnöke a bizottság keddi ülését követően az MTI kérdésére azt mondta: a rezsicsökkentés előtt a privatizált kéményseprő vállalatok el tudták érni az akkori szocialista kormányzatnál, hogy a tarifák “minden határon túl” nőttek, három-négy-ötszörös tarifanövekedés következett be és ezek a vállalatok beálltak egy ennek megfelelő bevételi és költségszintre, amelyet nem tudtak visszavenni. Hozzátette: sok vállalat jelezte, hogy az új feltételek mellett nem tudja elvégezni a szolgáltatást, ezért teremti meg a módosítás a lehetőségét annak, hogy amennyiben egy vállalat nem tudja ezt a szolgáltatást ellátni, akkor azt a katasztrófavédelemnek legyen joga és lehetősége átvenni. Hozzátette: erről régóta egyeztetések zajlanak a kormány illetékeseivel illetve az érintettekkel.
Ellenzéki képviselők bírálták a bizottság keddi ülésén, hogy a bizottsági módosító javaslatot mindössze két órával az ülés előtt kapták meg. Harangozó Tamás, a bizottság szocialista alelnöke azt mondta: valódi indokok nélkül egy piaci szegmenst “beszántani” nem alaptörvényszerű, továbbá szerinte év közben nem lehet ezt a szolgáltatási rendszert átvariálni, biztonsági kockázatot jelent, ha az átadás mégsem sikerül. Szilágyi György , a bizottság ülésén megjelent jobbikos országgyűlési képviselő többek közt azt bírálta, hogy “a kéményen dolgozó kisemberek” nem tudják, mi lesz velük, fél éve “altatják” a javaslatot bizottsági szinten, de még ez a fél év sem volt elegendő a kormánynak arra, hogy a szakmával egyeztessenek róla. 


Heringes Anita, a bizottság ülésén megjelent szocialista politikus úgy vélte: nem bizottsági módosító javaslatra volna szükség, hanem az eredeti javaslatot kellene visszavonni és olyan előterjesztést benyújtani, ami a szakma megelégedésére szolgál. Aggodalmát fejezte ki amiatt, hogy a katasztrófavédelemnél közfoglalkoztatottak végeznék ezt a munkát. Válaszul Kósa Lajos hangsúlyozta: kéményseprést csak megfelelő végzettség birtokában lehet végezni. Vadai Ágnes független országgyűlési képviselő, a DK-s politikus arra figyelmeztetett: végzetes következményei lehetnek annak, ha a katasztrófavédelemnél nem áll rendelkezésre kellő tapasztalat ehhez a szolgáltatáshoz és szakmai párbeszédet sürgetett.
A kéményseprők helyzetének rendezetlensége miatt november elején 322 kéményseprő helyezte letétbe felmondását december 21-i határidővel. Vámos Csaba, a Kéményseprők Országos Szakszervezete (KOSZ) elnöke szerint Magyarországon mintegy 900 kéményseprő dolgozik, akiknek majdnem 40 százaléka hagyja majd el a pályát, ha december 21-ig nem veszik újra a parlament napirendjére a kéményseprők jövőjét érintő törvénymódosítást. A szakszervezet azt kifogásolja, hogy nem lehet tudni ki lesz a kéményseprők munkáltatója, milyen keretek között kell majd a szolgáltatást nyújtaniuk, illetve milyen bérekre számíthatnak a munkavállalók.
Szerző: MTI
Ha tetszett a cikk, kérjük oszd meg, hogy mások is láthassák!