Adókártya igénylés menete ára 2015: Adókártya-igénylés, levelezési cím bejelentése
Nav hivatalos tájékoztatója:
Adókártya-igénylés, levelezési cím bejelentése
Nyomtatványa: 13T34
Ingyenes nyomtatvány, amely a NAV internetes honlapjáról (www.nav.gov.hu) letölthető vagy ügyfélszolgálati helyeinken beszerezhető.
Az Adatlap, illetve a kitöltési útmutató újabb verziói jelenhetnek meg, ezért kérjük, hogy az Adatlap kitöltése előtt a változásokat szíveskedjen figyelemmel kísérni, és az Adatlap legfrissebb verzióját kitölteni.
Felhívjuk szíves figyelmét, hogy amennyiben elektronikus úton tesz eleget bejelentési / változás bejelentési kötelezettségének, az adatlapot kizárólag egy példányban kell benyújtania az Ügyfélkapun keresztül.
Amennyiben további kérdései vannak az adatlappal, illetve az egyes adózási szabályokkal kapcsolatban, akkor a Nemzeti Adó- és Vámhivatal internetes honlapján (www.nav.gov.hu) kívül a – bármely hálózatból hívható – 06-40/42-42-42 kék számon is érdeklődhet.
Első igénylés esetén:
Jogszabály szerint nem kötelező, azonban 14 év alatt az önkéntesen csatolt születési anyakönyvi kivonat, lakcímigazoló lap/kártya benyújtása – az ügyintézést elősegítik. (2008. december 8. után született gyermekek esetében automatikusan elkészül és kiküldésre kerül az adókártya!)
- 14 év felett személyi igazolvány, vagy útlevél, vagy új típusú jogosítvány, lakcímigazoló kártya,
- külföldi állampolgár esetén: útlevél, lakcímigazoló lap/kártya
- cselekvőképesség korlátozottsága esetén gyámhatósági határozat.
Lakcímkártyával, szálláshely bejelentővel nem rendelkező külföldi állampolgárok esetében csak az adókártya igénylő lap leadása lehetséges, az adóazonosító jel generálása a kizárólagos illetékességi szabályok alapján történik, a budapesti székhelyű Kiemelt Ügyek és Adózók Adó Főigazgatóságán.
Adókártya elvesztése, megrongálódása, eltulajdonítása, megsemmisülése esetén:
- személyazonosításra alkalmas igazolvány, lakcímkártya
- külföldi állampolgár esetén: útlevél, lakcímigazoló lap/kártya
- cselekvőképesség korlátozottsága esetén gyámhatósági határozat
az igazgatási szolgáltatási díj mértéke 3.000 Ft, melyet az állami adóhatóság Igazgatási szolgáltatási díj bevételi számla elnevezésű 10032000-01079074 számú számlájára készpénz-átutalási megbízással, banki átutalással, a kijelölt ügyfélszolgálati helyeinken pedig bankkártyával is meg lehet fizetni.
Levelezési cím bejelentése esetén:
- személyazonosításra alkalmas igazolvány, lakcímkártya
- külföldi állampolgár esetén: útlevél, lakcímigazoló lap/kártya
- cselekvőképesség korlátozottsága esetén gyámhatósági határozat
- Személyes megjelenés akadályozása esetén meghatalmazás szükséges.
Működő adóalanyi státusz megállapítása
Nyomtatványa: 13T108 (2 példányban)
Ingyenes nyomtatvány, amely a NAV internetes honlapjáról (www.nav.gov.hu) letölthető
Melléklet: a kérelmező nevére szóló eredeti számlák.
Személyes megjelenés akadályozása esetén meghatalmazás szükséges!
A magánszemélyek részére START-cserekártya, a START BÓNUSZ, PLUSZ és EXTRA cserekártya kiadásához és az adateltérések rendezéséhez
Nyomtatványa: 13T34START
Ingyenes nyomtatvány, amely
– a NAV internetes honlapjáról () letölthető vagy
– az ügyfélszolgálati helyeken beszerezhető.
Az Adatlap, illetve a kitöltési útmutató újabb verziói jelenhetnek meg, ezért kérjük, hogy az Adatlap kitöltése előtt a változásokat szíveskedjen figyelemmel kísérni, és az Adatlap legfrissebb verzióját kitölteni.
Amennyiben papír alapon (postai úton vagy személyesen) kívánja az adatlapot benyújtani, kérjük, szíveskedjen azt két példányban eljuttatni a területileg illetékes alsó fokú állami adóhatósághoz.
Felhívjuk szíves figyelmét, hogy amennyiben elektronikus úton küldi el az adatlapot a NAV részére, akkor kizárólag egy példányban kell benyújtania az Ügyfélkapun keresztül. Erre csak akkor van módja, ha már rendelkezik adóazonosító jellel, és azt az adatlapon feltünteti. Elektronikus postázás esetén a szükséges okiratokat szkennelt formában kell csatolnia.
Amennyiben további kérdései vannak az adatlappal, illetve az egyes adózási szabályokkal kapcsolatban, akkor a NAV internetes honlapján (www.nav.gov.hu) kívül a – bármely mobilhálózatból hívható – 40/42-42-42 kék számon is érdeklődhet.
Melléklet:
Annak a személynek, aki
1. a már kiállított START-kártya, START BÓNUSZ kártya, illetve a 2012. január 1-jét megelőző igénylés alapján kiadott START PLUSZ vagy EXTRA kártya ismételt kiadását igényli (cserekártyát igényel),
2. bejelenti a START-kártya érvényességi ideje alatt megszerzett felsőfokú végzettségét,
3. a cserekártya igénylésével egyidejűleg a kártya jogtalan eltulajdonítására, elvesztésére, megsemmisülésére vagy megrongálódására vonatkozó nyilatkozatot tesz.
A cserekártya kiállítása illetékmentes.
Ha a középfokú végzettség alapján kiváltott kártya tulajdonosa a START-kártya érvényessége alatt felsőfokú végzettséget szerez, akkor az ennek okán tett bejelentéséhez csatolni szükséges a végzettséget igazoló okirat másolatát.
Az állami adóhatóság bevonja a korábbi adókártyát:
– ha a kártya megrongálódott,
– ha a kártyán szereplő adat téves,
– ha a kártyán szereplő név-adat megváltozott,
– ha a jogosult sérült kártyát kapott, vagy a jogosult a kártya érvényességi ideje alatt felsőfokú végzettséget szerez, és ez a kártya érvényességi idejét módosítja.
Ilyenkor az adatlaphoz csatolni kell a korábbi kártyát is.
A kártya eltulajdonítása esetében a nyomozóhatósághoz benyújtott feljelentés visszaigazolt példányát másolatban csatolni kell az adatlaphoz.
Egészségügyi szolgáltatásra való bejelentkezés
Nyomtatványa: 13T1011, 13T1011-01, 13T1011-A
, 13T1011-01, 13T1011-A
Ingyenes nyomtatvány, amely a NAV internetes honlapjáról (www.nav.gov.hu) letölthető vagy ügyfélszolgálati helyeinken beszerezhető.
Az Adatlap, illetve a kitöltési útmutató újabb verziói jelenhetnek meg, ezért kérjük, hogy az Adatlap kitöltése előtt a változásokat szíveskedjen figyelemmel kísérni, és az Adatlap legfrissebb verzióját kitölteni.
Felhívjuk szíves figyelmét, hogy amennyiben elektronikus úton tesz eleget bejelentési / változás bejelentési kötelezettségének, az adatlapot kizárólag egy példányban kell benyújtania az Ügyfélkapun keresztül.
Amennyiben további kérdései vannak az adatlappal, illetve az egyes adózási szabályokkal kapcsolatban, akkor a Nemzeti Adó- és Vámhivatal internetes honlapján (www.nav.gov.hu) kívül a – bármely hálózatból hívható – 06-40/42-42-42 kék számon is érdeklődhet.
Melléklet:
Külföldi állampolgár esetén: tartózkodási kártya, regisztrációs igazolás és/vagy letelepedési engedély, szállásbejelentő lap és/vagy lakcímigazoló kártya, melyeknek másolatát is mellékelni kell az adatlaphoz.
További feltétel 2009.07.01-től: a természetes személy bejelentkezését megelőzően legalább egy éve bejelentett lakóhellyel rendelkezzen a Magyar Köztársaság területén. Az egyéves időtartamba beszámít az a legfeljebb kilencven napos időszak is, amely alatt a belföldi személy nem rendelkezett a Magyar Köztársaság területén bejelentett lakóhellyel.
Egészségügyi szolgáltatási járulékfizetési kötelezettség megszüntetése
Nyomtatványa: 13T1011, 13T1011-01, 13T1011-B
, 13T1011-01, 13T1011-B
Ingyenes nyomtatvány, amely a NAV internetes honlapjáról (www.nav.gov.hu) letölthető vagy ügyfélszolgálati helyeinken beszerezhető.
Az Adatlap, illetve a kitöltési útmutató újabb verziói jelenhetnek meg, ezért kérjük, hogy az Adatlap kitöltése előtt a változásokat szíveskedjen figyelemmel kísérni, és az Adatlap legfrissebb verzióját kitölteni.
Felhívjuk szíves figyelmét, hogy amennyiben elektronikus úton tesz eleget bejelentési / változás bejelentési kötelezettségének, az adatlapot kizárólag egy példányban kell benyújtania az Ügyfélkapun keresztül.
Amennyiben további kérdései vannak az adatlappal, illetve az egyes adózási szabályokkal kapcsolatban, akkor a Nemzeti Adó- és Vámhivatal internetes honlapján (www.nav.gov.hu) kívül a – bármely hálózatból hívható – 06-40/42-42-42 kék számon is érdeklődhet.
Melléklet:
A fizetési kötelezettség megszűnése adatlapon történő bejelentésekor csatolni kell azt az igazolást, mely tanúsítja az egyéb jogcímen fennálló egészségbiztosítási jogosultságot, elektronikus küldés esetében ezt a kötelezettséget csatolmány küldésével kell teljesíteni. Az okirat csatolásának hiányában utólagos adategyeztetés válhat szükségessé.
Munkaviszony létesítése esetén nem szükséges a magánszemély részéről történő bejelentés, a kötelezettség megszüntetése a munkáltató bejelentése alapján történik.
Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, ha a kijelentkezés visszamenőleges hatályú és időközben a befizetéseket folyamatosan teljesítették, akkor a túlfizetést az adózó kérelmére 17-es nyomtatvány alapján utaljuk vissza.
Bejelentő- és változásbejelentő adatlap azon magánszemélyek részére, akik adószám kiváltására kötelezettek, de nem szerepelnek az egyéni vállalkozók nyilvántartásában
Nyomtatványa: 13T101, 13T101-A01, 13T101-A02, 13T101-F01, 13T101-F02
, 13T101-A01, 13T101-A02, 13T101-F01, 13T101-F02
Adatváltozás nyomtatványa: 13T101, 13T101-B01, 13T101-B02, 13T101-B03, 13T101-F01,11T101-F02
Ingyenes nyomtatvány, amely
- A NAV internetes honlapjáról (www.nav.gov.hu) letölthető vagy
- ügyfélszolgálati helyeinken beszerezhető.
Az Adatlap, illetve a kitöltési útmutató újabb verziói jelenhetnek meg, ezért kérjük, hogy az Adatlap kitöltése előtt a változásokat szíveskedjen figyelemmel kísérni, és az Adatlap legfrissebb verzióját kitölteni.
Felhívjuk szíves figyelmét, hogy amennyiben elektronikus úton tesz eleget bejelentési / változás bejelentési kötelezettségének, az adatlapot kizárólag egy példányban kell benyújtania az Ügyfélkapun keresztül.
Amennyiben további kérdései vannak az adatlappal, illetve az egyes adózási szabályokkal kapcsolatban, akkor a Nemzeti Adó- és Vámhivatal internetes honlapján (www.nav.gov.hu) kívül a – bármely hálózatból hívható – 06-40/42-42-42 kék számon is érdeklődhet.
Az egyéni vállalkozók nyilvántartásában szereplő egyéni vállalkozók bejelentő- és változásbejelentő adatlapja
Nyomtatványa: 13T101E, 13T101E-A01 , 13T101E-A01
Adatváltozás nyomtatványa: 13T101E, 13T101E-B01, 13T101E-B02, 13T101E-F01, 13T101E-F02
Ingyenes nyomtatvány, amely
- a NAV internetes honlapjáról (www.nav.gov.hu) letölthető
- ügyfélszolgálati helyeinken beszerezhető.
Az Adatlap, illetve a kitöltési útmutató újabb verziói jelenhetnek meg, ezért kérjük, hogy az Adatlap kitöltése előtt a változásokat szíveskedjen figyelemmel kísérni, és az Adatlap legfrissebb verzióját kitölteni.
Felhívjuk szíves figyelmét, hogy amennyiben elektronikus úton tesz eleget bejelentési / változás bejelentési kötelezettségének, az adatlapot kizárólag egy példányban kell benyújtania az Ügyfélkapun keresztül.
Amennyiben további kérdései vannak az adatlappal, illetve az egyes adózási szabályokkal kapcsolatban, akkor a Nemzeti Adó- és Vámhivatal internetes honlapján (www.nav.gov.hu) kívül a – bármely hálózatból hívható – 06-40/42-42-42 kék számon is érdeklődhet.
Cégbejegyzésre kötelezett jogi személyek, a jogi személyiséggel nem rendelkező társaságok és egyéni cégek részére szolgáló bejelentő- és változásbejelentő adatlap
Nyomtatványa: 13T201T, 13T201T-A01, 13T201T-A02, 13T201T-A03, 13T201T-F02
, 13T201T-A01, 13T201T-A02, 13T201T-A03, 13T201T-F02
Adatváltozás nyomtatványa: 13T201T, 13T201T-B01, 13T201T-B02, 13T201T-B03, 13T201T-F01, 13T201T-F02
Ingyenes nyomtatvány, amely
- a NAV internetes honlapjáról (www.nav.gov.hu) letölthető
- ügyfélszolgálati helyeinken beszerezhető.
Az Adatlap, illetve a kitöltési útmutató újabb verziói jelenhetnek meg, ezért kérjük, hogy az Adatlap kitöltése előtt a változásokat szíveskedjen figyelemmel kísérni, és az Adatlap legfrissebb verzióját kitölteni.
Felhívjuk szíves figyelmét, hogy amennyiben elektronikus úton tesz eleget bejelentési / változás bejelentési kötelezettségének, az adatlapot kizárólag egy példányban kell benyújtania az Ügyfélkapun keresztül.
Amennyiben további kérdései vannak az adatlappal, illetve az egyes adózási szabályokkal kapcsolatban, akkor a Nemzeti Adó- és Vámhivatal internetes honlapján (www.nav.gov.hu) kívül a – bármely hálózatból hívható – 06-40/42-42-42 kék számon is érdeklődhet.
Melléklet:
Jogszabály szerint nem kötelező, azonban az önkéntesen csatolt – alapító okirat vagy társasági szerződés másolat, jogerős Cégbírósági végzés – az ügyintézést elősegítik.
Cégbejegyzésre nem kötelezett jogi személyek, jogi személyiséggel nem rendelkező egyéb társaságok és szervezetek (társasházak, egyesületek, alapítványok) bejelentő- és változásbejelentő adatlapja
Nyomtatványa: 13T201, 13T201-A01, 13T201-A02, 13T201-A03, 13T201-F01, 13T201-F02
Ingyenes nyomtatvány, amely
- A NAV internetes honlapjáról (www.nav.gov.hu) letölthető vagy
- ügyfélszolgálati helyeinken beszerezhető.
Melléklet:
Az adószám igényléséhez az alapító okirat vagy alapszabály, jogerős bírósági végzés csatolása kötelező
Adatváltozás nyomtatványa: 13T201, 13T201-B01, 13T201-B02, 13T201-B03, 13T201-F01, 13T201-F02, 13T201-B01, 13T201-B02, 13T201-B03, 13T201-F01, 13T201-F02
Ingyenes nyomtatvány, amely
- A NAV internetes honlapjáról (www.nav.gov.hu) letölthető vagy
- ügyfélszolgálati helyeinken beszerezhető.
Melléklet:
Jogszabály szerint nem kötelező, azonban az önkéntesen csatolt – jogerős bírósági végzés, társasház képviselőjének változása esetén lakógyűlés jegyzőkönyv – az ügyintézést elősegítik.
Összevont nyomtatvány az adóhatósági igazolásokkal kapcsolatos ügyek intézésére
Nyomtatványa: IGAZOL
Ingyenes nyomtatvány, amely
– a NAV internetes honlapjáról () letölthető vagy
– az ügyfélszolgálati helyeken beszerezhető.
Az Adatlap, illetve a kitöltési útmutató újabb verziói jelenhetnek meg, ezért kérjük, hogy az Adatlap kitöltése előtt a változásokat szíveskedjen figyelemmel kísérni, és az Adatlap legfrissebb verzióját kitölteni.
A kérelem benyújtásának módja
– Elektronikus úton kizárólag ezen a nyomtatványon nyújtható be adóhatósági igazolás kiadása iránti kérelem az ügyfélkapun keresztül.
A bevallások elektronikus benyújtására kötelezett adózók adóhatósági igazolás kérelmeiket kizárólag csak elektronikus úton nyújthatják be.
– Papír alapon történő benyújtás
Az elektronikus úton történő benyújtásra nem kötelezett adózók az állami adóhatóság bármely ügyfélszolgálatán benyújthatják a nyomtatványt az ÁNYK-AbevJava nyomtatványkitöltő- és ellenőrző programban kitöltve, kinyomtatva, vagy kinyomtatva és kézzel kitöltve. A kérelem kizárólag papír alapon előterjeszthető egyéb formában is: az ügyfélszolgálatokon elhelyezett nyomtatványok segítséget nyújtanak a kérelmen kötelezően feltüntetendő adatok megadásához, de bármely más kötetlen formában is előterjeszthető igazolás kiadása iránti kérelem.
Amennyiben további kérdései vannak az adatlappal, illetve az egyes adózási szabályokkal kapcsolatban, akkor a NAV internetes honlapján (www.nav.gov.hu) kívül a – bármely mobilhálózatból hívható – 40/42-42-42 kék számon is érdeklődhet.
Melléklet:
Az adó-, együttes adóigazolás után 3.000 forint eljárási illetéket kell megfizetni. Az eljárási illetéket az eljárás megindításakor (a kérelem benyújtásakor) a pénzforgalmi számlával rendelkező adózónak belföldi pénzforgalmi számláról a Magyar Államkincstárnál vezetett 10032000-01076064 számú NAV Adóhatósági eljárási illetékhez kapcsolódó befizetések beszedési számla javára történő átutalással, pénzforgalmi számlával nem rendelkező adózónak belföldi fizetési számlájáról történő átutalással vagy készpénz-átutalási megbízással kell teljesítenie.
Nem kell az illetéket megfizetni, ha az adózó az Itv. 5. § (1)-(4) bekezdése alapján személyes illetékmentességben részesülhet. Tárgyi illetékmentes eljárások az Itv. 33. § (2) bekezdésében kerülnek meghatározásra.
Mindezeken túl tárgyi illetékmentes az illetőségigazolás, illetve a jövedelemigazolás kiállítására irányuló eljárás.
Csakúgy, mint minden adóhatósági eljárásban, az igazolások kiállítása során az adózót meghatalmazott is képviselheti, akár az eljárás egészében, akár meghatározott cselekményekre vonatkozóan (kérelem előterjesztése, igazolás átvétele).